Uw partner in finance

LION begeleidt succesvolle overname van The Webcare Company

by LION Finance in Nieuws

Social media CX Company verzelfstandigd, CX verder met digitaal klantencontact.

Een consortium van investeerders heeft de social media-activiteiten overgenomen van CX Company. Dat is inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam. Namens het consortium zullen Tobias Walraven en Ludo Raedts leiding geven aan het managementteam dat verder geen grote wijzigingen ondergaat, op de toevoeging van Finance Manager Jeroen Rondeel namens LION Partner in Finance na.

Walraven, die eerder van 2008 tot 2015 non-executive director was bij CX Company, wordt Managing Director. Hij is de voormalig oprichter en CEO van SNT, ooit Nederlands grootste outsourcer van klantcontact. Raedts, die eerder jarenlang leiding gaf aan de social media-activiteiten van CX Company, wordt Business Development Director. Het nieuwe bedrijf heet The Webcare Company. Het consultancybureau waarvan Raedts de grondlegger was, heette zo voordat het in 2012 samenging met SelfService Company. Hieruit ontstond CX Company.

The Webcare Company zal doorgaan met de combinatie van technologie, analyse en operationele expertise. Dit kan op locatie bij klanten of in het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam. Walraven zegt dat het bedrijf zal investeren in een ‘Discovery Lab’ in Amsterdam waar het nieuwe concepten voor sales en service zal ontwikkelen.
The Webcare Company en CX Company zullen nauw blijven samenwerken om gezamenlijke klanten te bedienen.

CX Company gaat zelf 4 miljoen euro investeren om een leidende positie te verwerven in de groeiende Europese markt voor digitaal klantcontact. DigitalCX, het platform voor digitaal klantcontact van CX Company, verwerkt meer dan 100 miljoen klantinteracties voor meer dan 30 klanten in 17 landen. Het geld, verkregen door de verkoop van The Webcare Company, wordt gebruikt voor verdere technologische ontwikkeling, het uitbreiden van zowel de sales- als marketingactiviteiten in de Europese kernmarkten en het ontwikkelen van een netwerk van servicepartners dat internationale groei versnelt.

Bron: http://www.emerce.nl/nieuws/social-media-cx-company-verzelfstandigd

Comments are closed.